Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, June 27, 2011

My Kan


sob sob sedih.. My kan sakit.. masa balik dari terengganu hari tu tayar dia bocor. pastu bawak pakai tayar spare. redah jugak bawak balik Bangi. tak sempat repair kat Kuantan. nak masuk kerja punya pasal. pastu, ahad baru ni Mr. J bawak pergi kedai tayar. nak tengok tayar dia. sekali memang bocor abis daa.. uhuhu.. sedih.. tukar tayar lain.. ambik second hand dulu. RM3+ melayang. ok. Tabah lagi. 

petang sabtu bawak My Kan pergi i-city Shah Alam. nak dating punya pasal. Ondeway nak balik ada bunyi tak best kat tayar depan pulak. Mr J bawa slow2. tapi still bunyi. Alhamdulillah sampai jugak.. pastu pagi-pagi Mr J nak beli roti kat kedai depan. try bawak My Kan tu. Mr J cakap takde bunyi pun. Ok. just pikir semalam My Kan letih sangat kot atau dia merajuk tak ajak dia masuk wayang. 

tengahari cuba pujuk My Kan. bawak My Kan pergi Tesco Nilai. nak beli barang dapur sikit. Dah lepas Nilai 3 My Kan buat bunyi lagi. kuat-kuat lak  tu. bunyi tu datang dari tayar depan. bawak slow2 lagi. tapi sekali tu bunyi sekali dengan pakej "parp prap". macam ada something langgar besi je bunyi. dah cuak gila. Mr. J berenti tepi jalan. Mr J cek. macam takde apa. tak tau dari mana bunyinya. so terpaksa decide patah balik ke rumah atau cari bengel berdekatan. ondeway balik pun berapa kali Mr. J berhenti. takut ada benda yang patah. My Kan betul-betul dah merajuk ni. Hati aku lagi merajuk tau My Kan. ko tau-tau je gaji kan. baru ajak pergi i-city sekali ko nak memberontak. Marah ni. tapi mungkin My Kan penat kot. Dari Bangi ke Kuantan. Kuantan ke Terengganu. Terengganu ke Kuantan. Kuantan ke bangi. mau tak jem. kesian My Kan. Janji taknak bawak My Kan jauh-jauh lagi. My Kan dah penat sangat. Takpe-takpe. Nanti bawak Cik Is pulak ye..

Wah My Kan.. tadi mekanik cakap dua-dua awak punya 'drainshaft" (de dryshaft) jem abis. Pastu lengan awak pun dah nak patah. Kena tukar. My kan. saya tukarlah. kesian kat awak. Tapi My Kan.. tadi mekanik call lagi. brek awak pun sudah teruk. kena tukar baru. kenapa sekarang awak sakit teruk. saya tak bersedia lagi tau tak. saya memang nak anto awak pergi servis. saya dah janji kan. tapi bukan sekarang. samapi ati awak buat saya macam ni. RM4++ melayang. tak kesian kat saya ke... 

lepas ni awak jangan nak merajuk nak memberontak macam i lagi tau. saya dah cakap saya buat satu-satu. sabar sikit ye. saya bukan anak raja. ingat pesan saya. 

** ni abanglah. selalu sangat duk puji Mr. Alza depan My Kan. dia dah lemah semangat....
* dah sedih sangat. nak layan Maharaja Lawak pun dah spoil mood...

No comments: