besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, December 3, 2013

Banjir di kampungku!

Semua dah maklum pasal banjir di Kuantan kan. Aku nak gak ambik masa walau sibuk nak update pasal banjir. sekarang biras aku duk update dalam FB. Sekarang MIL aku dah berpindah ke surau. Kampung Seri Melati, Jalan Pekan naik air. hanya sebahagian je tak naik air termasuk surau sebab berkawasan tinggi. Tahun ni tak dapat merasa banjir kat sana. tapi aku rasa tahun ni paling teruk. Compared to tahun lepas. Kenduri dalam banjir. Paling dahsyat 4 tahun lepas kenduri dalam banjir jugak sampai bersampan kami.

 Ni kampung MIL. Seronok Pokshu main air. Amboi-amboi...


 Ni kawasan ruang makan rumah MIL. 


Dah start berpindah ke surau...

Ni MIL aku dah berpindah ke surau.

Kampung peramu, rumah mak aku pun dah naik air. Tahun ni agak tinggi sikit. Kesian mak sorang-sorang. Nasib baik rumah Along dekat. Amk duduk rumah Along jelah.

 Ni kawasan rumah mak aku.

Kira agak teruk jugaklah. First time naik tinggi ni.

Hopefully, banjir ni makin surutlah. Risau sungguh hati ni.. 

YA Allah, Kau permudahkanlah urusan mereka semua. Amiinn~~