Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, June 6, 2011

Cerita semalam.

jumaat ( 10 mlm) baru sampai Kuantan. ahad (3.30 petang). berapa jam semua tu? tak cukup 2 hari. everything nak kena buat. mengajar separuh hari. balik mengajar pergi rumah mak mertua. cuba untuk adil pada semua orang. tapi wallahualam.. saya tak sempurna. nak puaskan hati orang. tengok muka Mr. J pun tak cukup 24jam. Sibuk yang amat. Pukul 3.30 petang naik bas dari Kuantan. jalan sesak. accident sana sini. sampai bangi dah pukul 10 malam. bayangkan. tapi ada orang nak paham? takde maknanya. duk bercakap sedap mulut. yelah. aku tak cantik. aku gemuk. tak perlu orang nak kesian kan. padan muka aku kan... tapi takpelah. semoga aku makin kuat. 

semalam dari lanchang dah start jammed gile. dengan hujan lebat lagi. ingat nak ambik gambar moment jammed. kotlah ada yang tak percaya. dalam hati nasib baik aku tak drive. kalau tak ketaqlah kaki. dahlah manual. cite pasal amik gambar. aku teragak2 nak ambik gambar. sekali ada akak depan aku dah keluarkan kamera. snap gambar jalan jammed. mesti akak ni blogger jugak. takkan nak tanya pulak kan. so, biar jelah. tak snaplah. tido je. ujan pulak. sampai bangi, dah pukul 10malam. nasib baik pakcik prebet yang biasa duk ambik duk anto aku sudi nak tunggu kat stesen komuter semalam. 

nielah yang berlaku tiap2 minggu kalau aku balik kuantan. orang takkan paham. orang tak tau senario sebenarnya. bukan mintak simpati pun. cuba selami diri dalam keadaan orang lain. teringat kata-kata seorang akak kat pejabat ni, `kita ni sebelum nak mengata orang, cuba duk di kasut yang sama, means cuba letak diri kita dalam situasi orang lain. cuba andaikan diri kita yang mengalami situasi sama'. bila aku cite pasal dosa ramai je nak kutuk aku, maki aku. sampai aku gemuk aku tak cantik pun nak dikaitkan. tapi bila aku cite bab sedih takde pulak yang nak bagi semangat ke. nak kongsi pengalaman ke. inilah dunia kan? susah nak paham orang lain. nak melenting je keje.

oo ye... sebab aku ni laki takde disisi. so, aku tak layak dihormati. bila masalah datang pada aku. padan muka aku kan. takpe, apa kita buat ada balasannya. Allah Maha Adil.  ini pelajaran terbaik buat aku. Alhamdulillah....

No comments: