Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, June 14, 2011

aku nak berhenti....

Assalamualaikum....agak lewat sikit nak tulis entry hari ni. macam orang tertunggu-tunggu je kan aku update blog. aku sedar sapelah diri ini. bukan fofular pun. insan kerdil je di muka bumi ni.

* tadi ada baca pasal gegaran di Putrajaya ek? betul ke? kalau betul mintalah kita semua dijauhkan dari musibah sebegitu. Amin.

tajuk entry takleh blah kan. nak berhenti? berhenti apa? berhenti jelah kan. ada aku kisah. hehe.. bukan berhenti kerja. bukan berhenti update blog ni. tapi berhenti dari kerja partime mengajar home tuition.

bukan bermaksud dah berpaling dari rezeki Allah. atau sengaja nak tutup rezeki diri sendiri pun tidak. cuma cuba untuk mencari masa untuk diri sendiri. dah rasa penat sangat buat masa ni. penat badan takpe. dah biasa kan. tapi penat otak. aku rasa dah bercabang otak aku.

satu lagi kenapa aku buat keputusan ni sebab aku tengok budak2 pun dah banyak improvement. aku tak harapkan diorang score terus. pelan-pelan jugak. tapi apa aku nampak ada improvement walaupun tak banyak. bayangkanlah, budak darjah 1 dah khatam silibus budak darjah 2. lagi excellent compared to budak darjah 2. aku pun tumpang bangga kan. tapi zaman sekarang budak-budak memang cepat pandai. so, tak heranlah kan. oleh sebab itu jugak, aku agak beranilah nak stop kan kelas tu.

tapi bukan sekaranglah. tengoklah bulan puasa ni camne. aku pun kena slow talk pada parents diorang. unless diorang memang request nak sambung lagi. atau nak suruh betul2 sampai abih exam besar diorang. aku tak taulah apa akan berlaku. sanggup ke aku menolak? aku just imagine kalau aku jadi parents dah suka anak belajar dengan somebody. at last, somebody tu nak stop kelas. marah taklah. mungkin frust sikit. tapi aku kena explain kat diorang jugaklah kan... kalau diorang masih lagi nak aku proceed. aku terima jelah....

tapi terus terang penat sangat. since kalau budak mengantuk. aku berjangkit mengantuk sekali. abis tu macam mana? tapi alhamdulillah jugak. budak-budak walaupun ada jugak yang dipaksa parents untuk datang kelas tapi diorang masih bagi komitmen nak belajarlah kan.

~~rasa nak pergi berehat je. tapi bukan bersama kit kat. nak release tension. cuti Mr. J pulak dah kureng. bajet pun kureng. masih kena tunggu bulan 9 ni. september.. cepat sikit boleh?? tak tahan tak tahan....

No comments: