besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, July 20, 2011

haru biru @ huru hara.

assalamualaikum. ceh tajuk kat atas bikin panas je. apalah sangat kan. tapi siriyeslah. semalam memang huru haralah.. jiran depan umah aku tu tak berapa nak waras. satu kelurga. bapaknya dah mati. mak pulak duk kat lain. tapi anak jantan dia tu sangatlah menakutkan penduduk setempat.... aku lah paling takut. dahlah umah depan-depan. laki takde kat umah. minggu ni pulak Bibi kursus. Aduhai.

dah lama tak lalui huru hara camni. ingatkan dia dah meninggalkan alam ini. rupa-rupanya ada lagi. aku leh cakap dia ni bukan orang melayu kita. kang cakap banyak jadi isu pulak. tak pasal-pasal kena saman kan. jadi blogger pun kena saman. takut den.

dah 6 bulan takde masalah tanpa "dia" ni. sekarang dia muncul balik. semalam mungkin dia mabuk. bergaduh dengan abang dia. part mabuk aku lemah sikit. budak-budak tuisyen dah ketar. takyah cakap diorang. aku pun dah gigil. dengar jelas bertumbuk. grill umah aku tak berkunci. ish takutnye.. ni membuak-buak nak mohon kuarters Putrajaya ni...

last sekali. budak-budak dah takut. aku mintak tolong jiran sebelah umah aku. SMS je. mintak tolong suami dia hantarkan budak-budak tuisyen ni. yang si Lisa dah pucat tak nampak merah muka. siap jiran aku ni tolong kuncikan pintu ngan grill umah lagi. mau aku tak takut. masa jiran aku datang tu, si depan umah ni dah pandang tajam je ke arah rumah aku.

takut-takut. orang dah standby repot. cuma selagi dia belum sentuh orang lain takleh repot lagi. dia nak bergaduh adik beradik dia lantaklah kan.

aku ni dahlah sorang-sorang kat rumah. keadaan pun tak berapa nak sihat. tido pun bukak lampu. sejak Bibi kursus ni hari-hari tido luar. mr J nak datang.risau dengan keadaan aku katanya. aku cakap tak payahlah. cuti lagi. dahlah cuti kurang.......

haru birunya hari ni. aku boleh lupa aku dah punch ke belum pagi tadi. ala, apa susah. tengok je punch kad. masalah sekarang pakai e-punch. aku jadi blurr pagi ni.bukak e punch. tengok ruangan hari ni kodong. siap suruh tulis alasan lagi. kena tunggu lagilah ni... kena wat alasan pulak. padahal aku dah datang awal gile hari ni. 7.22 pagi. tapi camnelah aku boleh lupa dah punch ke belum....

No comments: