Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Sunday, October 21, 2012

Bila mak datang....

Nek Ma ~~ Panggilan untuk ma Mr J (MIL)
Onni ~~ Panggilan untuk mak aku
 
Banyak betul program bila hujung minggu datang kan. Minggu lepas ke Cameron Highland bersama MIL, minggu ni pulak mak aku datang Bangi. Orang yang paling happy mestilah anak dara I, sebab kalo Nek Ma ngan Onni datang mestilh dia diterkam dulu. Mummy ngan daddy sila ke belakang ye.

So, dah well planned dengan Onni nak buat projek ini....

Tarrraa... Tart kastard Buah.
Dah lama aku teringin nak buat tart buah ni. duk google Alhamdulillah jumpa yang kat sini.. Thanx ye~~ Puas hati dapat makan banyak-banyak. Then, baru je lap tangan buat tart ni dah plan untuk dinner pulak. Onni ni jenis tak kisah makan apa je. Lagi pulak benda baru.. Memang syok lah main masak-masak dengan Onni. Untuk dinner aku buatkan Onni ngan Mr Daddy ni~~

Spageti bolognaise without meatball. 

Alhamdulillah, kenyang untuk hari Sabtu. hehehe. Bangun pagi tadi nampak ada sos spageti lebih pulak. Tak baik membazir kan. Terus datang idea untuk buat breakfast. Tambah susu pada sos tu... Ketang ketun ketang ketung... Tarrraaaa....

Makaroni baked cheese...
Alhamdulillah, bersyukur dengan rezeki Allah. Mampu makan dengan sederhana dan tidak bermewah-mewah. Janji kita ikhlas untuk keluarga kita kan..

Ini lah aktiviti bagus bila bersama mak. Bukan memfitnah orang lain. Meng api-api kan orang lain tu tak baik tau~~ Banyak cara nak menghiburkan hati mak kita kan. Bukan ditambah dengan hasad dengki... Semua orang ada mak, ada keluarga. Alangkah sedihnya hati mak kita @ orang lain bila anak yang dibela dari kecik samai ke besar dan dah dimiliki orang, mak kita jaga dengan maruah terbela tapi bila masuk keluarga orang sewenang-wenangnya maruahnya dicanang-canang. Renung-renungkan....

Nota kaki: Aku harap manusia tu baca. Insaflah. sedarlah. Pohonlah kemaafan dari orang yg ko fitnahkan. ingatlah segala yang ko tempuh sehingga hari ni adalah balasan akibat mulut ko sendiri. Maaf kalo aku guna blog sebagai media  untuk nak sedarkan ko. Sebab nampak macam payah nak berubah. Tapi aku dah cuba untuk menyatukan korang...

No comments: