Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Thursday, March 3, 2011

Sahabatku....

Selamat petang semua.. Rasa nak mem'blog' lagi hari ni.. Tadi dalam perjalanan nak ke surau terserempak dengan sahabatku, Madam F. Bila tengok muka beliau aku teringat ada berita gembira darinya.. Beliaudapat bertukar balik ke SARAWAK. Tahniah sahabat.. Fuh.. Penuh pancaroba kami tempuh nak bagi dapat pindah.. Akhirnya dia berjaya aku gagal.. hehe.. Tapi takpe, aku sangat excited bila beliau berjaya bertukar ke Jabatan Kimia Sarawak. Cukuplah 3 tahun perkhidmatan beliau di sini.. Kami selalu mendoakan kejayaan beliau...

Apa yang best pasal Madam F. 

1)  Beliau sangat baik, seorang pendengar baik, penasihat yang baik dan sangat memahami. Aku dan beliau berkongsi pengalaman yang sama iaitu PEKAHWINAN JARAK JAUH. Tapi yang bezanya, dia dah ada anak, aku belum ada anak. Beza lagi, dia dan suami ( Bangi- Kuching), aku dan Mr. J ( Bangi-Kuantan). Sangat beza.

2)  Walaupun dah ada anak bujang, beliau sangat cantik dan awet muda. Aku sangat mengagumi beliau. Dan aku, yang sebaya beliau dah macam anak sepuluh.. ~~sepuluh ok. bukan sorang...

3)  Beliau sangat supporting dalam apa jua aktiviti. Kalau ada Kursus atau apa2 aktiviti luar aku sangat excited bila beliau ada sekali. Sebab kami sama2 gila2..Kalau dia memang sangat gempak suasana itu.

Bila dia dah berpindah nanti, mungkin agak sunyi. Terlalu banyak kenangan aku dan beliau yang tiba2 aku teringat sekarang. Sedih pulak aku rasa..

Tadi aku tengok dia pun muka macam sedih. Macam orang tak excited pulak. Aku risik2 tanya beliau.
Jawapannya buat aku betul2 speechless. Aku terharu. Cuba untuk menahan air mata. Taknak tunjuk lemah kat dia. Madam F, kalau ko baca entry ni, aku nak ko tau aku sayang sangat kat ko. Ko sahabat walaupun kita berbeza. Ko lah penguat aku kat sini. Ko lah pendengar aku yang setia. Aku doakan ko bertambah bahagia di samping suami dan hero ko, Ayon tu.. Wish u all the best.. * tiba2 aku menangis....

No comments: