Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, March 14, 2011

Perkenalan Mrs. J and Mr. J.

Petang2 hari ni, kerja semua dah setel teringat pulak masa zaman muda2 dolu...~~ tua sangat ke sekarang. Uhuhu... Teringat zaman mula2 aku mengorat Mr. J. Kelakar pun ada. Bongok pun ada. Masa tu, kitorang baru masuk tingkatan 1, hujung tahun 1998 atau awal tahun 1999. Aku tak pasti sangat. Sebab aku rasa awal tahun 1999. Mr. J cakap hujung tahun 1998.

Ceitanya begini, lepas habis je UPSR. Aku masuk SMK Tanjung Lumpur. Mr J dari SK Kempadang. Aku dari SK Tanjung Lumpur. First day tu ada hari orientasi, ada nyanyi lagu sekolah, ikrar sekolah. Zaman tu tengah syok bersuka ria. Jumpa kawan baru. Jumpa kawan2 sekolah lama.. Duk gelak sakan tak pedulikan orang lain. Tabiat zaman dulu, asal ada je budak yang nampak kerek. Mesti akan ada sok sek belakang. Termasuklah aku... hahaha.... Aku ni dulu nakal sangat. Kaki sound orang. Mr. J pun akui. Dia anti aku dulu pun sebab aku sound dia.. Hehe...

Masuk hari kedua..Aku masuk kelas 1 Bestari. Kira kelas kedua jugaklah di sekolah tu.. Biasalah rseult tak seberapa. Mula2 Guru kelas kitorang masuk, aku ingat lagi nama cikgu tu Cikgu Marsyida (bukan cikgu shida youtube ye). Cikgu tu perkenalkan diri beliau. Beliau mengajar Kemahiran Hidup. Pastu, biasalah kelas baru, mesti ada perlantikan ketua kelas, penolong ketua kelas, bendahari. Kan? Biasa ketua kelas ,esti lelaki. dah pilih ketua kelas. Aku pun tak ingat sape. Sepanjang sesi tu aku tak pandang belakang langsung. Bukan malu, bukan control cun. Tapi  tak rasa nak pandang. Hehe..

Bila part pelantikan Penolong Ketua Kelas. Tiba2 nama aku kena panggil. Sape pulak yang calonkan aku nih. Geram betul.. Dengan terpaksa aku bangun nak pergi ke depan. Masa kat depan tu, aku kena kenalkan diri. Time tuelah aku nampak Mr. J. Dalam hati ni, tiba2 je cakap. Ish, budak ni sweetnya. dia senyum lagi sweet. Tak hensem pun... Bayangkan di usia 13 tahun aku boleh pikir gitu. Gatal tak? Gatal tak?

Bukan sebab gatal, tapi rasa macam tenang pulak tengok. Macam suka. aku jadi blur2 je kat depan tu. Pas2 cikgu Marsyida suruh aku dengan sorang lagi calon keluar dari kelas untuk diundi. Aku dengan Syarifah Anaizah (calon sorang lagi) menyendeng kat tepi tingkap. Aku pun apa lagi ambik kesempatanlah tengok Mr. J. Mak aih. Sombong. Tak pandang aku langsung. Al-maklumlah aku ni tak cantik. Dia pun tak hensem. Sweet je.. uhuhu..

Benda ni berlarutan jugaklah selagi Mr. J ada kat sekolah. Dalam masa tu, aku ada jugak risik2 pada kawan2 dari sekolah rendah dia. Oo.. Pemalu orangnya. Memang jarang aku tengok dia bercakap dengan pompuan.. Aku dah tau gitu apa lagi. Makin syoklah nak nyakat dia. Tapi Mr. J ni memang jenis kaki senyum. Bila dia senyum perghh... Sweet gila. Mak aku pun cakap Mr. J ni kaki sengih.

Sweet kan?

Bila lepas exam pertengahan tahun, aku dapat no 2, kena naik kelas ke kelas A. Dah tak boleh jumpa Mr. J lagi dah. Time rehat jelah. Kebetulan kelas A sebelah je dengan kelas B. Kalau dari kantin, dari pejabat guru nak balik kelas A mesti akan lalu kelas B. Dapatlah aku tengok Mr. J ni. Tersangatlah rajin aku ni nak menolong cikgu2 hantar buku atau apa2 je biar dapat lalu kelas B. Gatal kan? Ish tak malu betul.

Bila naik form 2, Mr. J dapat tukar kelas A. Seronoknya aku. dapat tengok Mr. J. Lepas seminggu Mr. J masuk kelas A. Aku dah ada idea nakkenakandia. Kebetulan kawan aku si Bendahari report kat aku. Yang Mr. J taknak bayar duit kelas. Aku pun apa lagi. Peluang nak kenakan dia. Aku pun apa lagi sound direct lah.. " Oit, Mr. J bila nak bayar duit kelas? kedekutnya...." Tau tak apa reaksi Mr. J?? UIh.. Dia tarik minggu. Terus tak bercakap, tak senyum kat aku dah.  Tapi bila dah kahwin ni, Mr. J ngaku dia sangat anti kat aku.. Uhuhu... Dia kata aku laser... Hahahaha...

No comments: