Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, March 18, 2011

Cikgu shida (youtube) di Hot FM.

Morning.. Pagi tadi ondeway pergi kerja as usual pasang Hot FM. radio pebret ku. Mula2 dah tergelak gila dengar Azad Jasmin kena panggilan hangit. Dia macam tak sedar ataupun tak tau panggilan hangit tu apa. Sangat kesian. Pastu, dengar pulak topik Hot Chat pagi ni, CIKGU SHIDA (youtube) menjadi jemputan. Sape Cikgu Shida ni? Cikgu Shida ni berasal dari Perak, seorang guru, aku dapat rasakan dia ni sangat happy go lucky dan sangat berani. Dia adalah penyanyi miming terkenal di youtube. Aku rasa bukan Malaysia je yang tonton dia. Oversea pun ada. Aku taklah selalu bukak youtube atau tengok sangat video Cikgu shida ni.Pernahlah tengok video lagu wakaka dengan lagu stacy. Tapi tak tengok habislah. Tiba2 rasa malu pulak nak tengok. Sape yang tengok mungkin paham kot. uhuhu..

Yang menariknya apa aku dengar tadi, FBI kata rating lagu miming Cikgu Shida Yang paling tinggi adalah lagu Kalau Berpacaran (Ana Raffali dan Mior Hassan nyanyi tu). 8 ratus ribu somethinglah. Tinggi gak tu. Kan? Aku pun tak tau sangat sape paling tinggi ratingnya.. Hebat jugak Cikgu Shida ni. Tapi dia sangat kool dan berani. Bukan semua orang boleh buat macam dia buat. Peminat pun ramai. yang aku sempat dengar tadi ada caller tanya masa bila Cikgu Shida ni buat rakaman video dengan edit2 semua tu. Sedangkan tugas guru kan sangatlah sibuknya. Macam2 kena buat kan. Beliau jawab hanya ambik masa SEHARI je untuk buat rakaman dengan edit2 apa bagai dan malam tu terus upload. Kagum tak??

Hari ni, beliau dijemput khas oleh HOT FM untuk berentap buat video lagu bersama WAK AG. Tapi sayang aku tak dapat tengok. Takkan nak balik rumah pulak time kerja kan semata2 nak tengok. Uhuhu.. So, kita tunggu di youtube. Teringin jugak nak tengok...

No comments: