Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, March 14, 2011

Cerita hujung minggu...

Assalamualaikum.. Selamat pagi.. Dah lama tak tulis blog. Minggu lepas sibuk sangat. Tapi sempat jugak taip blog, yang mana luahan rasa minggu lepas tu cuma nak lepaskan rasa sedih.. Lupakan jelah ek?? Weekend baru ni giliran Mr. J datang Bangi pulak. Sebab minggu ni tak mengajar di Ilham Pintar.

2 hari berturut-turut, dapur rumah aku tak pernah kering. Pagi masak. Tengahari masak, malam masak lagi. Ahad pun gitu. Uih.. Puas hati. Sampai hari ni bau gas tak hilang lagi kat badan aku. Hehe.. Aku jadi seronokmasak apa2 je untuk Mr. J. Sebab Mr. J ni jenis makan apa je kecuali batu, kayu and PARI. Susah sangat Mr. J ni kalau lauk pari. Entah apa yang digelinya. Bakar sedap2 pun tak dimakannya.... Pernah aku paksa Mr. J ni makan pari yang aku bakar siap cecah air asam jawa. Siap sumbat2 lagi. Dah masuk aku dah senyum bangga. Mak aku dah marah2. Dalam duk marah2 pun dia gelak. Tak dikunyahnya. Dia muntahkan balik. Lepas tu aku terus taknak offer dia lagi dah...

Mr. J sampai dah pukul 6 pagi Sabtu hari tu. Selepas sembahyang subuh, kitorang sambung tidur samapi tengahari. Hehe.. Dah lama tak tido lama camtu. Bangun je tenghari aku terus bertungkus lumus kat dapur. MAsak apa yang patut. Lepas Zohor baru boleh makan. Duk rilek2. Petang tu pergi pasar malam kat Sri Putra. Beli barang basah untuk stok seminggu. Tapi barang mahal sekarang kan?? RM50 pun dah macam tk bernilai lagi. Sampai satu tahap RM50 tu baru leh dapat sekor ikan selar kuning je kot nanti kan? Tapi, nak wat camne? Kena pandai2 jimatlah.... Balik rumah masak lagi untuk makan malam. Malam tu masak spageti goreng je. Tapi sangat pedas. Sembahyang maghrib pun terasa lagi pedasnya.. Tapi kaw punya..

Sabtu baru ni jugak sahabat aku Nor Kadilah Khalid bertunang dengan pasangannya (aku tau nama Miji je). Tahniah untuk kadilah.


Ejam, Kustina and Kadilah
Yang Kustina ni bile pulak???

Maaflah Kadilah oi, tak dapat balik. Nanti kahwin aku balik ek?? Caongratulations sayang. Teringat zaman2 sekolah dulu kitorang terkenal dengan nama LAFEa ~ bermaksud hodoh. Hahaha.. Sedar diri takpe. So ada 5 members (6 actually.., tapi ada tarik diri ~ rasa cantik kot. Hahaha.. jahatnya mulut aku. Harap2 dia tak baca). Banyak sangat kenangan ngan members LAFEA ni. Diorang sangat best. Sangat enjoy. Walaupun enjoy belajar kami tak lupakan. Teringant zaman sekolah kalau time rehat je pergi kantin kitorang cuma beli air 2 atau 3 gelas untuk share. Pas2 makan keropok and kuih2 je. Part share tu yang rasa beri effect pada kitorang. Sekarang ni, kalau sape2 ada masalah yang tinggal bertiga ini, mesti kitorang akan sama2 rasa. Paham tak aku cite?

Seronoknya LAFEA ni, sesapa of 5 members ni nak buat email mesti akan ada _lafea. Contohnya: ejam_lafea@hotmail.com. dululah. Sekarang tak pakai dah. So, tahun 2011. 1 of members dah bergelar ibu dan isteri. Satu bergelar isteri (akulah tu). 2 bergelar tunangan orang. Satu lagi sedang dilema membuat pilihan. Hahaha. Mampus aku kalau dia baca. Tapi mesti dia baca. kehkeh..... Zaman Sekolah dulu best kan? Doraemon, awak ada tak alat untuk zaman lampau???

Khamis lepas pun ada cakap dengan Bibi, Kan best kalau dapat ulang balik zaman belajar kat Universiti dulu. Zaman gila2 aku dulu. Aku pulak boleh cakap ngan Bibi. Aku nak kembali zaman dulu. Tapi syarat bagi duit poket, asrama disediakan, makan minum ditanggung, tapi taknak amik exam. boleh tak? ~ dush. ada jugak kena makan penampar kang....


Zaman univesitiku...

Kawan2 seangkatan yang sangat best...

Geng2 gagak berantai..

Tengahari semalam, aku ada buat donut inti kastard. Sambil duk gentel kuih dibantu Mr. J. Timbullah idea nak jual kuih pulak. Aku pun tanya kat Mr. J.
Mrs: " Abang, kalau sayang jual kuih boleh?"
Mr. : " Boleh, tapi tunggu abang pindah sini dulu"
Mrs.: Kenapa? Kalau abang ada jadi cmne? abang nak tolong ke?
Mr. : Abang tolonglah. Tolong tengok...
Mrs.: ????????
Mr. : Takyah lagilah. Kerja lagi, mengajar lagi. Nak buat kuih pulak.
Mrs : ??????
Aku sampai dah berangan-angan nak jadi bisneswoman. Takpe2. Aku nak wat slow2. Sementara takde pape lagi aku nak terus mencuba. Kalau tak aku asik duk pikir pasal baby je....


No comments: