Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, March 8, 2011

Happy Anniversary Mr. J and Mrs. J.

Detik jam 12 malam ni.. Maka genaplah 2 tahun pernikan aku dan Mr J. Sekejap je kan 2 tahun. Tapi 2 tahun jugak azab bagi kami. 2 tahun perkahwinan ni jugak 2 tahun kami berjauhan. Cuma hujung minggu menjalankan tangungjawab sebagai suami isteri. Sedih memang sedih. Tapi kata pepatah, pantai mana tak dihempas ombak. 2 tahun macam2 dugaan kami tempuh. Dugaan yang maha hebat. Faktor berjauhan ni lagi menguatkan dugaan kami. Bukan semua orang boleh paham dengan keadaan kami. Orang hanya boleh bercakap. Tapi yang merasa kami. Sape2 yang merasa duduk jauh tu mungkin paham.

Sebenarnya bukan pukul 12 malam pun aku dinikahkan, so kira selebrate pun pukul 10 pagi. Waktu sebenar sahnya pernikahan. hahaha.. Tapi aniversary anniversary jugak. Celebrate pun jauh2. Aku kat Bangi. Mr. J kat Kuantan. Camne nak celebtrate. Aku ada terbaca blog sorang brader ni. Sangat sweet. Dia sanggup ambik cuti tanpa pengetahuan isteri dia. Pagi2 dia sanggup offer isteri dia untuk hantar pergi keje. Kira jadi driver isteri dialah hari itu. Wife dia dah pelik. Lepas hantar wife dia pergi kerja, dia pergi kedai bunga, beli bunga 12 kuntum. Dia pergi semula opis wife dia. Call wife dia konon2 tertingal kunci. Wife dia turun opis. anda bayang apa berlaku? Sweet tak? Tak cukup dengan tu, husband dia bawak keluar pergi makan malam. Berdua je. Anak2 tinggal. Kat manA TAU? Kat KL Tower. Oh. Sungguh Terharu..

Bagi aku, aku tak berangan pun nak pergi KL Tower. Tapi kalau Mr. J ambik cuti pastu bagi bunga pun abih sweet sangat dah. Atau tiba2 aku dapat sms . " Sayang, cuba buka pintu. Tengok apa abang hantar untuk anniversary kita". Aku pun berlari2 dengan mamai. Sambil berharap hantar cupcake ke, bunga ke, teddy bear ke... Bila bukak pintu, Mr. J yang sampai. Mesti bergegar rumah flat tu dengan suara aku menjerit. Mesti aku menangis sampai esok pagi sebab terlalu terharu... kan? kan?

Tapi aku tahu, tu semua angan2 aku je. Agak susah nak direalisasikn sebab kitorang jauh dengan cuti yang sangat terhad. Sangat tak mungkin kan? Tapi mungkin jugak boleh berlaku bila aku dan Mr. J dah berusia 70 tahun. Maybe? 

Untuk Mr. J, SELAMAT ULANGTAHUN PERKAHWINAN KITA YANG KE-2. TERIMA KASIH KERANA SUDI MENYAYANGI DIRI INI YANG SERBA KEKURANGAN. SAYANG TAHU, SAYANG BUKAN ISTERI SEMPURNA UNTUK ABANG. TAPI, SAYANG CUBA DAN AKAN TERUS MENCUBA. I LOVE U SO MUCH.... MMMMUUUAAAHHH..

Tiba2 dalam mood nak ada wedding semula. Nak imbas gamabr kawin2 dulu. Maaflah gambar tak cantik. sebbab nak save budget. so tak appoint official photographer. Cuma mintak sumbangan dari kawan2. Thanx semua.

Mr. J berdebar2 + pening dengan kadi yang susah nak sebut nama pengantin perempuan.

Alhamdulillah. Sah setelah 3 kali lafaz. Oh, mak aku cuak gila dah.

Bertunang selepas akad nikah. Konon2 nak ikut Siti Nuhaliza. uhuhu...


Cincin cinta dari Mr. J

 
Cincin tanda kasih sayang untuk Mr. J

Diarak ke pelamin


*Tapi agak sedihlah jugak sebab masa wedding ni aku terlalu percayakan mak andam aku, tapi kerja diorang sangat tak ikhlas. Tengoklah apa jadi masa wedding aku. Tapi Allah Maha Adil. Diorang buat kerja tak ikhlas. Rezeki pun tak berkat. Bisnes dia lingkup.








No comments: