Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, November 2, 2012

Satria Neo

Alhamdulillah. hari ni dah kering sikit hingus ni ha.. Ape cer cite pasal hingus. hehehe. Bersyukur Allah tarik satu nikmat, Allah bagi nikmat lain. Kan? Thanx Mr Daddy yang bertungkus lumus jaga dua wanita anda ini. Yaya pun wanita kan??

Baru ni sembang dengan Mr Daddy. Bagitau kat dia apa wishlist untuk tahun depan. Tu haa tajuk entry nye. Mr Daddy gelak tau. Hampeh betul. Paling dia kuat gelak bila aku berkias camni "Daddy.. Satria Neo tu kemas kan. Kalo warna maroon sesuai tak ngan mummy?" Dia bantai gelak wei....

Nak tau kenapa dia gelak. Dulu before tukar Cik Iswara dengan Encik Kebal sekarang. Mr Daddy mintak pendapat aku nak ambik Satria Neo baru. Aku habis-habis bangkang. Reason pertama sebab takde bonet. Bagi aku, kereta Mr Daddy ni adalah kereta utama untuk berjalan jauh. My Kan digunakan untuk Aku pergi kerja, pergi pasar ke untuk sekarang. Dulu naik moto je. Romantik. Dah ada Mek Yaya tunggu besar cikit nak ajar dia duk tengah-tengah moto tu. So, aku kalau dah nama pun kereta utama untuk berjalan jauh harus ada bonet yang besar kan. Pintu pun biar complete 4biji. Kang sedara mara naik susah pulak. Al-maklumlah aku kan suka berjalan-jalan. Pergi Pasar Borong Nilai 3 pun habis kembang jap. Tapi kalo ada Satria Neo baru takkan nak bawak gie pasar...

Daddy tanya " Bila tu agak-agak Mummy nak beli?" Perli aku lah tu. Jawapan aku "InsyaAllah ada rezeki tersepak bolehlah beli.kuikui. Setelkan utang PTPTN dulu okeh". So, anjak lah ke tahun bila pun tak tau. Kot-kot dah pencen nanti Yaya nak belanja Mummy dia dapatlah merasa ye.

Mr Daddy suka tanya aku tau. Bila ek nak dapat naik gred 41? Adoi suamiku. Dah tak apply langsung camne nak bayang. TAk berangan dah. Saingan sengit. Daddy sokmo berangan kalo aku naik 41 pujuk aku beli Alza okeh. Hahahah. Tak pernah aku berangan pun. Sabar ye daddy. Mummy dah apply nanti doa banyak-banyak ye sayang-sayangku...

Yang kelabu tu lawa kan? Cuba bayang aku yang gemuk gedempol ni naik Satria Neo. Comel ke? 

No comments: