Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, November 19, 2012

Ayam Panggang Rosemary

Dah lama nak cuba buat resepi ni. Alhamdulillah menjadi jugak. Kebetulan ada tetamu nak datang. Abang ipar ku, bakal biras dan Mama Nor (isteri sepupu Daddy a.k.a mak andam) datang. Takkan nak hidangkan tomyam, sup, ayam paprik. Diorang pun dah jemu kot nak makan. So, aku google something special untuk diorang. Dapat jumpa kat sini. Terima kasih Kak Nor. Aku amik resepi Kak Nor untuk ayam panggang rosemary.

Sebelum dibakar...
Selepas dibakar.
Memang sedap. Bukan nak puji masakan aku sedap. Tapi resepi ni sangat sedap. Dalam ayam tu aku sumbatkan lemon untuk aroma. Sedap! Aku hidangkan bersama Nasi Goreng Cina. Lagi lama diperap lagi best. Balik kampung baru ni mak dengan Fatin request untuk buat ayam ni lagi. Bezanya aku masak ayam ni dengan kaedah memanggang guna Pemangnggang Ajaib.

Pemanggang Ajaib Mak.
Sebab umah mak, oven nya takde api atas. Aku pakai pemanggang ni. Cuma ayam nya tak tertonggek macam kat atas. Aku terpaksa potong 4 ayam tu. Tapi masih sedap! Cubalah. Nak resepi ke?