Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, October 18, 2013

Produk ANM (sago)

Sebelum ni aku tak pernah share pun kan pasal kerja aku. Orang cume tau kerja Nuklear Malaysia. kerja wat bomm ke?? Soalan cliche. Nyampah tau. Tapi aku agak susah nak terangkan kerja atau produk agensi aku. Sebabbbbnye... macam tak reti bak explain. Banyak istilah sains akan digunakan. 

Dengar khabarnye, semalam bos aku masuk paper. Kosmo katanya. Pasal produk sagu dan sina gama. Aku nak share jugak. Sebenarnye aku terlibat jugak dalam projek ni walau aku bukan bos. kuikui. Dah nama nye pembantu. Aku membantu dari segi penyediaan sampel yang diperlukan untuk analisis. Sebelum bos aku approved method. Kitorang-kitoranglah akan cuba dulu resipi-resipinya. Dah cuba tu, kita akan analisis dulu conditionnye. Sesuai ke tak.

Tapi sekarang macam dah kurang. Sebab dah masuk part comercialization. Tu yang masuk paper tu... 


Ni aku amik dari emel oleh PA bahagian aku. malas nak cari paper tu. Uhuhu. Ni adalah cite tentang pemprosesan sagu/sago. FYI, makmal aku kerja sekarang terkenal dengan nama Makmal Sago. Sebab kita fokus tentang sago. Sekarang je macam-macam produk dihasilkan termasuk chitosan (asal dari kulit udang). Seronok kerja sini. Boleh gie macam-macam tempat. Teringat aku masa buat projek Oligochitosan. Buat field work di Kg Batu Gajah, perak.

 
Haa.. Tu dia boss saya.. Dr. Kamaruddin Hashim. Saya??? Memang takdelah. Sebab ni orang lain yang comercialkan. hehehe. comel je bos saya tu.

No comments: