Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, September 10, 2013

1st timer untuk Tiramisu


Gambar yang sama aku upload di Instagram dan Facebook. Ahahak.. Punye malas nak kuarkan nak keluarkan kamera nak snap gambar. pemalas betul sekarang. Semua tepon tu je duk snap. Senang masuk FB dan Instagram.

Weekend lepas aku ada buat Tiramisu. Kebetulan pulak pengasuh kedua Yaya a.k.a Aunty Wan ada datang lepak rumah aku. So, memang rezeki dia lah. Hahaha. Lama dah Mr Daddy bebel kat aku. Banyak sangat cheese dalam peti ais tu. Bila nak diusahakan. Nanti expired bla bla bla.... Ok. Belikan saya sponge cake please!! Hahaha. berani cakap gitu. 

Pusing punye pusing.. Cari sponge kek tak jumpe. Nak ke bakeri cari biscotti pun malas nak u-turn bagai. Akhirnya. Terjumpa lah marble cake. Marbel cake pun jadilah..... 




Oleh kerana kesuntukan dan keterhadan cheese yang ada. Di samping kelupaan untuk defrost whipping cream kotak lain. Akhirnya jadilah tiramisu untuk satu layer je. Punyelah sakai kan. Tapi demi taknak Mr daddy bebel bebel. Teruskan je niat di hati...

Bila upload dalam FB. Uwaa.. ramai nye request. Abis raya haji ni. Janji harus ditepati baca dalam nada JOZAN. Kenalah buat. Minggu ni mak datang. Nak ke Kuala Pilah. Sepupu eden kenduri kahwin. Boleh berkumpul sedara dan mara... Pun kena buat tiramisu ni...

No comments: