Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Thursday, February 28, 2013

Untuk masa depan Yaya

Alhamdulillah... Hari ni 28 haribulan. Esok takde 29 haribulan. Kalo tak esok Yaya dah cukup 9 bulan. Tapi hari ni dah pergi klinik. Yaya dah 9.3kg di usia 9 bulan. Errmmm. Mantop! Syukur. Anak aku sihat. Cuma kebetulan pagi tadi. Yaya kena ruam. Aku rasa dia sensitif pada habuk-habuk kot. KEsian dia. Hari ni dah jadi bahan kajian student praktikal KUIS. semua perilaku Yaya diperhatikan dan dicatat untuk ujiannya. Siap student tu nak belanja Cool Blog lagi sebab Yaya bagi kerjasama baik pada dia. Langsung tak menangis.


Alhamdulillah. Since Disember 2012 aku dah masuk polisi insurans untuk Yaya. Serius aku tak tau apa insurans terbaik untuk masa sekarang. Sehinggalah Along (abang aku) promote polisis insurans nya. Aku terus berminat. Kira percaya jelah.





Aku beli insurans Yaya yang boleh cover medical card dan cover pendidikan nya nanti. Means umur 18 tahun Yaya dah boleh kuarkan among RM20k-30k jugaklah. Lepaslah untuk belanja masuk Universiti. InsyaAllah... Kalau boleh takyah dah amik PTPTN. hehehe....

Aku ada jugak bukan akaun bank untuk simpanan Yaya. Yelah dalam keadaan sekarang semua kena duit kan. Sekali batuk selsema kena RM60. Mau kena ada saving jugak. So, aku buka akaun Nuri di Bank Rakyat. Ramai tanya aku kenapa masuk Bank Rakyat. Aku speechles. Mungkin tertarik sebab dapat tabung. Tabung Haji pun bagi tabung kan. Entah. Rasa nak buka kat situ. Hehehehe. No idea untuk soalan itu.


~~ Mood mengantuk gile...

No comments: