Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, August 2, 2011

Sahur ape??

Alhamdulillah. dah selesai satu hari kita menjalankan ibadah pose. semalam ting tong jugaklah aku tengahari tu. semua benda nak setelkan satu hari dalam 8 jam. terkejar-kejar macam orang gila. Sabar..... Alhamdulillah jugak, berkat di bulan Ramadhan, akhirnya setel jugak satu misi aku.

hari ni hari kedua kita menjalankan ibadah. semalam hangat ramai memperkatakan nak masak apa untuk berbuka. semua dah plan untuk terbaik kan untuk diri sendiri dan untuk orang tersayang. aku? haruslah beli je di bazaar. pemalas? adalah jugak. tapi lebih kepada tak tau nak masak apa. makan berdua ngan Bibi. macam orang bujanglah kan..hehehe..

so, ambik kesempatanlah membeli belah di bazaar. dah plan ngan Bibi. bulan pose ni jimat-jimat. beli satu jenis makanan pedas dan satu kuih manis. balance kan?? kihkih..

tajuk entry tu aku nak story sikit beza aku dan Mr J punya sahur. aku ni dari sekolah sampai tua bangka ni payah sikit nak bangun sahur. sayang tido dari makan. hehehe... bujang-bujang dulu bolehlah wat camtu. tapi dah kahwin sekarang pun sama macam bujang. time sahur je mesti dua orang akan call aku. Mak dan Mr J. dah paham sangat aku ni liat nak bangus.

2 hari pose termasuk hari ni maksudnya 2 kali sahurlah kan. so, SMS dengan Mr J pasal sahur.

~1 Ramadhan~

aku:      Sahur ape tadi?
Mr. J:        ayam masak gulai kuning..
aku:        fuyyo. meriahnya.
Mr J:       Alhamdulillah.. syg sahur apa tadi?
aku:         air kosong ngan kurma. alhamdulillah jugak.

~2 Ramadhan~
aku:       sahut tadi makan ape?
Mr J:        ikan masak singgang. syg?
aku:      air kosong dengan kurma.

Beza kan hidangan sahur kitorang. PJJ lah katakan. sedikit jeles dengan Mr J. sebab dia makan best. memanglah sebab dia duduk dengan famili. bolehlah makan best-best. aku? maintain air kosong dengan kurma. ikut sunnah. kan? tapi ada peningkatan sikitlah dari tahun lepas. dulu duduk sorang-sorang langsung tak bangun sahur. ni kira oklah kan. selagi Mr J tak di sisi selagi tu sahur cara bujang. hehehe....

Yes! khamis ni Mr J dapat cuti separuh hari claim operasi hari tu. then sambung cuti hari Jumaat. kenalah gigih aku masak sahur dan berbuka. ala, bukan first time pun. 2 tahun kawin 3 kali puasa bersama. itulah gayanya. nak berbuka sama-sama kena tunggu cuti dulu. sedih kan?

No comments: