besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, August 23, 2011

Kenapa taknak balik Terengganu?

Mesti orang pelik kan kenapa 2 kali entry aku banyak cakap pasal Terengganu. taknak balik sudahlah kan. banyak cerita pulak. hehe.. sabo2.. pose ke tak nak marah-marah ni? hehehe..... aku cerita dulu kenapa beria sangat pasal Terengganu ni..

ok.mak ngan ayah asalnya dari Terengganu kawasan Batu Rakit. So, kalau balik terengganu tak risau sangat sebab sedara mara ramai lagi. walaupun mak anak yatim piatu tetapi masih ada sedara maranya tinggal di Terengganu. tapi aku masih ada Tok. iaitu mak tiri pada mak. "Tok saya garang tapi Tok saya masak best." Serius Tok masak sedap. Kalau pagi raya aku sengaja kosongkan perut nak makan kat umah Tok.  sokmo aku promote Tok aku kat orang camtu. hehehe  Ayah pun anak yatim piatu, tetapi adik beradiknya ramai di Terengganu...Ayah pun ada ayah tiri yang masih tinggal di Batu Rakit.

2 tahun berturut-turut dah balik Terengganu. yelah, dulu masa bujang aku pun tak pakai kereta lagi, belajar pun kat terengganu. so, Kuantan adalah kampungku. Tapi sekarang dah kahwin, Mr J kan disayangi mak sebab dia sudi bawak mak ke mana saje dia nak pergi. Mak nak balik Terengganu? ok boleh mak. Tapi tidak kali ni. bila aku dah wat drama menyayat hati kat mak. mak setuju untuk tak ajak aku balik. yes! berjaya akhirnya.... hehehehe......

Kenapa taknak balik terengganu?
1-         sebab stress dengan soalan ANAK.
2-        sebab kewangan. duit banyak abis kat My Kan dah. kena berkorbanlah.... sori ye orang Terengganu.  Perut I dah besar nanti I balik.... Doakan I dari kejauhan ye.... Rindu sama cucu Chewe..
3-        Sebenarnya kan. rahsia ni aku ngan Mr J je tau. mak pun tak tau. Sebenarnya, minggu cuti raya tu minggu subur. so, aku nak relax ke ngan Mr J. nak cuba dulu. Kot2 rezeki Syawal kan? lepas bermaafan dengan laki sendiri. mesti dah 0-0. kihkih.... sebenarnya aku taknk Mr J penat drive. aku pun taknak penat. sebab mak kalau balik kampung dia abis semua rumah nak pergi... jahat kan aku... tapi aku rasa mak tau. mak pun paham kot.

Dan untuk itu, sempena raya ni, umah ma baru je siap. jadi bilik-bilik  adik beradik Mr J semuanya belum berpintu. aku dengan ikhlas hatinya nak menyemoncer pintu bilik setiap bilik. yelah, takkan nak pasang pintu bilik kitorang je kan.. hehehe... selama ni takde pintu, kitorang memendam rasa jelah. ko cuit aku. aku cuit ko. raya ni kita pasang pintu ye..... hehehe.....