besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, August 22, 2011

Plan raya...

Assalamuaalikum... dah lama tak berblog. rupa-rupanya dah 22 hari kita berpuasa... sekejap je masa berlalu. rasa sayang pulak nak biarkan Ramadhan tinggalkan kita. Tahun depan sempat atau tak kita nak bertemu Ramadhan... minggu lepas aku demam lagi. sakit kepala sangat. rasa macam diketuk je. tapi Alhamdulillah sekarang dah ok..beberapa hari lagi nak raya dah kan.... tak sabarnye. bukan tak sabar nak raya... tapi tak sabar nak cuti lama. nak bersama keluarga lama-lama. bersama Mr J. 

apa planning korang raya tahun ni? aku pulak plan lain sikit tahun ni. plan 'jahat' dengan Mr J. sedih tau. tiap2 tahun asik kitorang pergi rumah kawan-kawan. kawan-kawan tak datang pun. alasan diorang. d"iorang dah datang umah". "dah nampak muka". alasan paling takleh blah adalah "diorang takpe, takdok anak. leh berjalan-jalan" alasan je semua tu... kalau dah memang taknak datang umah aku cakap jelah... 

tahun ni kitorang nak "balas dendam". dah plan ngan Mr J. tahun ni duk rumah je. Terengganu pun kitorang taknak balik. dah fedup orang asik tanya. "bila nak bertiga?" "bila nak mengandung?". awal-awal buat drama kat mak. nanti mesti aku sedih kalau orang asik tanye je. so, tahun ni aku nak wat sesi mendiamkan diri. nanti perut besar ke anak dah boleh berlari baru aku nak balik Terengganu. 

awalnye, balik Terengganu bukan agenda pun. sebab 2 tahun berturut-turut dah balik. memang ingat tahun ni memang takde sape pun balik. tup-tup ada kenduri kahwin sedara pulak. memang mak kena attendlah. sebab 3 kali mak buat kenduri, sedara tu selalu datang. so, tanda balas balik. mak pergi. bincang-bincang. aku tak balik. so, mak balik dengan Along jelah..

tahun ni giliran pagi raya umah mak aku. cewah. cara macam kampung jauh-jauh je. padahal tak sampai 10 minit dah smpai umah mak mertua. kecoh je lebih.. hehe. tapi suasana tu penting. kan? hehehe....

Perancangan raya kami..

27 Ogos ~~ Balik dari Bangi. Berbuka di rumah ma.
28 Ogos ~~ Sahur di rumah ma. Berbuka di rumah mak.
29 Ogos ~~ Di rumah mak. Mr J masih bekerja. Jimat cuti.
30 Ogos ~~ Kalau raya. Pagi raya rumah mak. pergi kubur. duk rumah je. Petang balik rumah ma.
31 Ogos. ~~ Rumah ma.
1 september ~~ Rumah mak.
2 September ~Rumah mak. Mr J Kerja.
3 September ~~ Balik Bangi. sebab orang dah balik Terengganu.
4 September ~~ Beraya di Bangi pulak.
5 September~~ Aku kerja pulak. Mr J cuti....

amacam? ok tak?


No comments: