Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, October 24, 2011

petua?

terlebih dahulu aku nak dahului ucapan terima kasih pada semua pembaca blog ni. pada mulanya, aku tak sangka akan ada yang sudi nak baca blog aku yang serba daif ni. tapi alhamdulillah ada jugak yang sudi. baik follower. kawan-kawan. sedara mara. dan jugak silent reader yang aku hargai semua. aku tau semua yang Allah kurniakan ni berkat dari doa anda semua. aku hargai sangat2..

semalam ada sorang silent reader yang komen pada entry yang lepas. terima kasih sangat dear kerana sudi baca blog daif saya ni... saya hargai sangat2.. ok. beliau mintak saya share petua bagaimana saya boleh hamil.. terlebih dahulu saya nak bagitau semua yang kehamilan ni berlaku tanpa diduga. tanpa ada petua khas. mungkin dah tersurat oleh Allah saya berpeluang hamil pada kali ini.. tapi suka jugak saya nak kongsikan banyak dah cara saya buat sebenarnya. tapi tuelah. kuasa Allah tiada siapa yang mampu menyangkal kan?

1) Berurut
mula-mula sekali cara yang aku guna adalah berurut. hampir 4 orang jugak tukang urut aku dah pergi. yang pertama aku pergi. makcik tu cakap aku ada masalah peranakan jatuh. tak paham jugak sebenarnya dan merelakan jelah. orang yang mengurut aku yg pertama dan kedua tu aku hanya berurut sekali sahaja. septutunya datang 3 kali berturut-turut kan. memandangkan balik kampung pun hujung minggu. banyak aktiviti keluarga. memang tak berkesempatan nak pergi berturut-turut. tapi selepas berurut dapat rasakan pada ari-ari menjadi sedikit tinggi. agak percaya. cuma tidak berkesempatan. kali ketiga masih berurut jugak. mampu pergi 3 kali. tapi belum rezeki. yang keempat pun hanya sekali pergi. belum nak menjadi rezeki...

2) BIODEX
gambar ambik dari google. 
maaf ye google.

sempat menggunakan selama 10 hari je. aku berhenti sebab terpikir sepatutnya waktu subur atau waktu sepatutnya bertemu Mr J kebetulan jatuh hari Rabu. hari bekerja. takkan nak amik cuti sehari semata-mata kan? aku berhenti sebab pikir abis makan ni nak kena beli lagi bulan depan. harga pun boleh tahan. katakan bulan depan pun waktu subur jatuh hari bekerja. sama je kan. so, terpaksa berhenti. tapi memang dapat rasa perubahan bila dah gunakan biodex ni. berat turun 10kg. kebetulan aku guna bulan puasa. memang efisien sangat. tapi tak mampu teruskan lagi. stop. aku guna ni masa Ramadhan tahun 2010.

3) Bidadari DCL





aku cuba yang ini atas saranan kawan-kawan. Alhamdulillah. rasa perubahan. ringan rasa berat badan. tapi rezeki belum berpihak. aku hanya menggunakan sebotol sahaja. bukan tak mampu. tapi dalam hati sudah give up..

4) Maajun Anggun Bistari.

ada kawan yang cadangkan aku gunakan maajun ni. pada awalnye aku takut jugak. yelah. maajun kan panas. kot-kotlah aku makan ni tetibe je takleh lekat langsung... tapi bila dah jumpa sendiri dengan pengedar yang di Sri Putra. dia sendiri cerita testimonial kata boleh hamil. dia sarankan aku guna 4 botol. maknenye 4 bulan. tapi bila dah abih botol kedua. period aku dah datang lambat. aku stop terus. terus berharap. tapi belum ada rezeki. 
inilah maajun tu..

5) kordial ROZAS

cara terakhir sekali aku guna ialah kordial rozas. asalnya untuk suka-suka. sebab kawan sarankan untuk buang angin. memang ada fungsi untuk kesuburan. tapi tujuan aku hanya nak buang angin dalam badan. aku minum hanya di hujung2 bulan puasa.. memang buang angin giler. kentut pun dhsyat. puas hati. menggunakan tanpa menghrapkan untuk hamil... tapi segalanya tertulis Allah. rezeki di bulan Syawal. mungkin jugak rezeki sempena pertukaran Mr J. Alhamdulillah......



suka aku nak tekankan segalanya tertulis dari Allah. rezeki yang tak dijangka. aku bersyukur sangat-sangat. apa yang aku coretkan kat sini hanyalah sebagai panduan diri sendiri dan hanya untuk berkongsi pengalaman. penantian sangat menyeksakan. memang betul. tapi anugerah Alllah sangat nikmat. aku berterima kasih sangat2 kepada sesipapa sahaja yang selalu mendoakan kebahagiaan kami. tanpa doa anda semua siapalah kami.

# dah lama sebenarnya entry ni duk dalam draft. tak larat nak edit untuk publish......



1 comment:

Irtiyah said...

Salam

Tahniah ya..
Terima kasih juga kerana share maklumat

Semoga awak dan kandungan sihat dan selamat.
Doakan saya juga ya :-)