Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, May 30, 2014

Yaya is 2. Alhamdulillah.

Alhamdulillah.
29 Mei 2014  anakanda kami Dhiya Nashira Aalya Binti M Jummary genap 2 tahun.
Syukur dengan Cahaya Pemberian yang Mulia dari Allah.
Syukur dengan pinjaman Allah ini.

Rindu Aalya saat ini. 
Saat pertama kali bertemu dengannya. 
Saat pertama kali menyentuhnya.
Allahuakbar.
Besarnya nikmat Mu...

Sekarang dah besar Anugerah ini. 2 tahun mebesar dengan kasih sayang yang cukup. Walau terkadang termarah. Tercubit manja. Percayalah anakku. Itu adalah tanda kasih Mummy terhadap kamu.

Cewwaahh. boleh gitu??? Padahal memang mummy dia garang sangat kan... Garang Daddy biasanya akan terhenti bila Mummy membela. Tapi garang Mummy takde sape mampu membela kecuali Nenek. Danggg!! Adesss... Aku tak boleh garang bila ada nenek dia (MIL). Sebab nenek akan bela Yaya.


Syukur Alhamdulillah, 
Allah kurniakan aku pinjaman yang sihat walafiat,
yang cerdik akalnya.
penghibur Mummy Daddy sepanjang masa.
pembawa rezeki dalam keluarga kami.
Syukur....

Close up besar-besar sikit. 
Hehehehe.. Air tangan Mummy okeh.
Gigih bersengkang mata dari malam. Membawak ke pagi sambung buat kek.
At last, EL. Hahaha. Jangan bagitau boss saya.

Alhamdulillah...
Mummy bangga tau buat kek tak semenggah ni untuk Yaya.
Jangan dipandang pada rupa je. 
Terima kasih Daddy sebab sponsor beli barang. 
Dan tolong Mummy, setia menunggu Mummy buat kek.
Sanggup berperang dengan yaya yang tak sesabar nak terkam kek tu.

Aku gigih nak buat kek ni asalnya niat untuk nak hantar pada rumah Mama Nur (pengasuh Yaya). Then, tersedar rupa-rupanya Daddy kerja shift petang. So, we olls decide nak join sekali. Tapi keputusan last minit lah. Harus takde preparation apa-apa. Sumpah kek je yang ada. 

Jam 10 tengahari aku ke rumah Mama Nur. Sekali dia dah beli snek-snek bagai dah. Aku tanya. Ramai ke jemput. Dia kata jiran-jira terdekat. Alahai.. Terharu aku. mama Nur excited nak celebrate. Syukur Yaya dapat pengasuh yang baik. Semoga Allah merahmati Mama Nur sekeluarga. Amiinn..

Semua persediaan Mama Nur yang sediakan. Aku decide beli nugget dan kentang. Hanya itu hidangan yang ada. Aisshh. Rasa bersalah pulak. Kalo tau jemput ramai. Mesti aku masak beria...  Daddy cakap takpe. Majlis betul-betul nanti kita jemput semula.


Gambar ni aku ambik dari FB je. Daddy terlupa kamera dia. So, snap dengan phone jelah. Terharu tengok gambar ni. Dah besar anak aku. Uhuk uhuk.. Amcam first timer buat kek?? Alhamdulillah. Semua cakap sedap. Tapi aku tak puas hati dengan deko tu.... Cream cair sangat... takleh nk buat bunga bagai....

Anyway, terima kasih untuk semua yang mendoakan kami sekleuarga. Syukur dengan segala pemberian Allah. Syukur dipermudahkan segala urusan.

No comments: