Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, December 31, 2012

Kenduri Abang Besar

Lama tak mengupdate blog. Hari ni aku nak pulun jugak sebelum melangkah ke tahun baru. Nak tulis apa azam dah tercapai. Apa wishlist untuk tahun-tahun mendatang. Tapi nak update dulu pasal kenduri kahwin abang ipar aku. Abang sulung Mr Daddy. Kalau perempuan adik langkah dulu sebelum kakak dipanggil "langkah bendul". Kalau lelaki?? :Langkah pukat" kot. Hehehe... Nak wat camne. Seru Mr Daddy sampai dulu..

Oh ye. Majlis pernikahan dan persandingan belah perempuan diadakan pada 21 Disember 2012 dia Manir, Kuala Terengganu. Meriah walaupun tengahari turun. Siap pengantin naik kuda lagi. Yang kelakarnye kuda terberak masa bawak pengantin. Itu aku cakpa pada biras baru aku, "Nurul, Mung berat sangat. Sampai terberak kuda tu". Pengantin gelak atas pelamin sambil jawab "tau takpe... dohlah busuk kohong"... Kitorang kalau berjumpa macam nielah bisingnya.....

Masa resepsi menyambut menantu pulak diadakan pada 25 Disember 2012 di Kg Seri Melati, Jalan Pekan, Kuantan. Dalam banjir. memang happening. Ni second time kenduri dalam banjir dalam hidup aku. First dulu masa 3 tahun lepas. Siap berperahu lagi. Kali ni air naik setakat buku lali. Agak leceh bagi mak mak sedara yang nak memasak lah. Tugas aku beli barang, tolong Kak Nor dan Kak Sal untuk buat pelamin, bilik pengantin, tolong Maksu buat makanan pengantin.

Taknak cakap banyaklah. Layan gambar jelah....

Inilah pengantinnya. M Nor Naim Shah dan Nurul Firdaus. Arabian gitu. Taknak puji lebih. Nanti kembang si Naim.

Anak dara I sorang nih nak jugak try naik kuda. Jeles ngan Ayahlong ye sayang. Nanti mummy beli sekor ye. yang ada lagu-lagu tu..

Berseri-seri pengantin...

Ni keluarga besar Mr Daddy. Untung Yaya. Nek Ma dan Onni ada bersama dia. 
Nape aku rasa ketebalan melampau ek pada diri aku?? uhukuhuk...

Outdoor lah konon. Depan rumah je ni. Tapi aku suka gambo ni. Like real!

Oh sweetnye... Ni bukan sungai okeh. Ni adalah kawasan banjir. Nak tengok lagi real banjir rumah Ma masa kenduri??

Tu dia banjir... Cabran betul. Tapi tetap meriah Alhamdulillah...

Alhamdulillah selesai jugak Majlis Perkahwinan plus Majlis Aqikah Yaya jugak telah disempurnakan. Kami berniat Aqiqah seekor kambing. Lega rasanya. Kepada pengantin, Semoga berbahagia hingga ke syurga. Tabah hadapi liku rumahtangga. Jalankan tanggungjawab seadanya. Kalau ada masalah. Rujuk pada yang pakar. Semoga dikurniakan anak yang soleh dan solehah.... Amin~~~
 
 


No comments: