besday yaya

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, November 14, 2011

Al Fatihah......

Assalamualaikum... lama rasanya tak menaip.. tak berblog.. bukan menyepikan diri. cuma kesempatan tak ada... keadaan tidak mengizinkan. dan cuma untuk pulihkan balik semangat....

tanggal 29 Oktober, bapa mertuaku (abah Mr J) telah pergi untuk selama-lamanya. meninggalkan kami... pemergiannya sangat mengejutkan dan buat kami hilang semangat untuk sebentar... perginya seorang insan, seorang ayah yang penyayang, yang kuat semangatnya.....

Arwah abah meninggal akibat kanser paru-paru yang hanya dikenalpasti 2 hari sebelum arwah pergi untuk selama-lamanya.  sebelum tu, abah pernah sakit. pergi klinik, hospital. diberitahu hanya gastrik, kemudian lelah. lepas tu paru-paru berair. tapi arwah abah kuat. dia merelakan setiap apa je yang doktor buat kat abah. aku ssedih bila tengok tangan abah lebam-lebam. selalu dicucuk. bila abah dibedah. abah terlantar. tapi semangat abah kuat. mahu bercakap walaupun tak bersuara. abah tulis setiap apa yang abah rasa di kertas. hati aku tak sanggup. apatah lagi anak-anak kandungnya...

apa yang aku terkilan. abah tak sempat tengok cucu sulungnya. Abah excited bila tau aku pregnant.. abah dah start bahasakan diri abah dengan nama tok abah. bahasakan adik Mr J yang paling bongsu nama Pak su Iwan...

semoga allah mencucuri rahmat ke atas roh abah.. dan ditempatkan di kalangan orang-orang beriman... Al-Fatihah untuk Allahyarham M Adnan Bin Jantan. amin~~~

2 comments:

Zana Adieyza said...

Al-Fatihah.. semoga roh arwah dicucuri rahmat..

salam takziah..

aretyrah said...

sedih bila ingt arwah ayh teh..windu sgt kat arwah...